Mój plan rozwoju zawodowego

L.p.

Kierunki rozwoju

Formy realizacji

Termin realizacji.

Osoby wspierające

Sposób

dokumentowania

1.

§ 7 ust.1 pkt.1 uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.

1. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym.

2. Współpraca w przygotowaniu uroczystości przedszkolnych:

a) uroczystość z okazji świąt Bożego Narodzenia

b) Dzień Babci i Dziadka;

c) Dzień Matki i Ojca;

d) Pożegnanie Starszaków

3. Współpraca podczas organizacji Teatru Rodzicielskiego

4. Współorganizowanie konkursu plastycznego „Cztery pory roku”.

5. Prowadzenie kroniki przedszkolnej

6. Wykonanie z dziećmi niekonwencjonalnych instrumentów muzycznych

7. Organizacja wewnątrzprzedszkolnego konkursu „Cztery pory roku w piosence”

8. Współpraca z rodzicami.

W okresie stażu

W okresie stażu

W okresie stażu

W okresie stażu

W okresie stażu

W okresie stażu

Maj/czerwiec 2010

W okresie stażu

Potwierdzenie obecności

Potwierdzenie współorganizacji, zdjęcia i scenariusze uroczystości, kronika

Potwierdzenie współpracy

Potwierdzenie współorganizacji

Potwierdzenie dyrektora, kronika

Zdjęcia, sprawozdanie z realizacji

Zdjęcia, sprawozdanie z przebiegu konkursu

Plan współpracy z rodzicami

2.

§ 7 ust.1 pkt.2

pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.

1. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego – konferencji szkoleniowych i warsztatów metodycznych dotyczących edukacji przedszkolnej

2. Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzprzedszkolnym

doskonaleniu – rady szkoleniowe.

3. Poszerzanie warsztatu pracy z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania poprzez zapoznawanie się z literaturą fachową

4. Udział w zajęciach otwartych

5. Tworzenie własnego warsztatu pracy, materiałów dydaktycznych, dekoracji, zbiorów zabaw i wierszy

W okresie stażu

W okresie stażu

W okresie stażu

W okresie stażu

W okresie stażu

Zaświadczenia ukończenia kursów

Potwierdzenie obecności

Własne notatki

Bibliografia przeczytanych pozycji oraz notatki z wybranych treści

Scenariusze zajęć, potwierdzenia

Zbiór pomocy dydaktycznych

3.

§ 7 ust.1 pkt.3 poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa się staż.

1. Analiza dokumentacji.

- Rozporządzenie MEN z 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli:

- Karta Nauczyciela.

- Ustawa o systemie oświaty

2. Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (publikacje w prasie oświatowej, Internet).

3. Udział w konferencjach o systemie oświaty.

4. Udział w radach pedagogicznych szkoleniowych podejmujących w/w temat.

5. Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego.

6. Poznanie zasad

funkcjonowania i organizacji

przedszkola:

- Statut Przedszkola

- Regulamin Rady Pedagogicznej

- Program Wychowawczy

- Plan Roczny

7. Współpraca podczas tworzenia Planu Rocznego przedszkola

W okresie stażu

W okresie stażu

W okresie stażu

W okresie stażu

Systematycznie

W okresie stażu

W okresie stażu

Własne notatki

Własne notatki

Zbiór przeanalizowanych dokumentów

Zaświadczenia

Potwierdzenie obecności

Własne notatki

Własne notatki

Plan Roczny przedszkola

4.

§ 7 ust.2  pkt.1

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.

1. Współpraca z opiekunem stażu.

- Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.

- Zawarcie kontraktu.

- Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.

- Ustalenie terminów spotkań z opiekunem.

- Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli - wnioski z obserwacji.

- Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu - konsultacja , opracowanie konspektów zajęć ich analiza.

- Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora - konsultacja , opracowanie konspektów zajęć ich analiza.

- Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności.

2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej.

- Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania.

3. Zajęcia otwarte dla rodziców.

- Opracowanie pomocy dydaktycznych

4. Publikowanie własnych prac.

- Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie WWW;

- Publikacja scenariuszy zajęć.

5. Prowadzenie dokumentacji przedszkolnej, dzienniki zajęć.

Systematycznie

Wrzesień 2009 r.

Wrzesień 2009 r.

Wrzesień 2009 r.

Kilka razy w roku, w razie potrzeb

1 raz w miesiącu

1 raz w miesiącu

Według harmonogramu hospitacji.

Systematycznie

Systematycznie

Raz w roku szkolnym

W okresie stażu

W okresie stażu

Systematycznie

Wniosek o rozpoczęcie stażu

Kontrakt

Plan rozwoju zawodowego

Grafik spotkań

Scenariusze zajęć

Scenariusze zajęć

Scenariusze zajęć

Własne notatki

Scenariusze zajęć

Potwierdzenie przeprowadzenia zajęcia aktywizującą metodą nauczania

Lista obecności rodziców, scenariusze zajęć

Wykonane pomoce dydaktyczne

Publikacje w Internecie

Dzienniki zajęć

5.

§ 7 ust.2 pkt.2 umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

1.Przygotowanie uroczystości przedszkolnych

2. Organizowanie i współorganizowanie spacerów i wycieczek po najbliższej okolicy: wyjście na skrzyżowanie, do parku, do teatru, współpraca z Domem Kultury

3.Przygotowanie ściennych gazetek o różnorodnej tematyce – np. dotyczącej ekologii.

4. Udział w przygotowaniu uczniów do konkursów przedszkolnych i międzyprzedszkolnych oraz organizowanie konkursów

5. Kontakty z Psychologiem i logopedą

6. Analiza przypadku rozwoju psychofizycznego dziecka

W okresie stażu

W okresie stażu

W okresie stażu

W okresie stażu

W ciągu stażu, w razie potrzeb

Systematycznie

Scenariusze zajęć, zdjęcia

Karty wycieczek

Fotografie

Potwierdzenie udziału w konkursach

Wpisy do zeszytu kontaktów ze specjalistami

Sprawozdanie z analizy

6.

§ 7 ust.2 pkt.3 umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

1. Udział w szkoleniu z zakresu tworzenia stron internetowych

2. Wykorzystanie technologii informatycznej: przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową, udział w życiu portali edukacyjnych, założenie własnej strony www – publikacje

3. Wykonywanie środków dydaktycznych za pomocą komputera.

4. Opracowanie dokumentów, scenariuszy hospitacji, planów miesięcznych korzystając z komputera.

5. Opieka nad stroną internetową przedszkola.

W ciągu trwania stażu

Systematycznie

Systematycznie

Systematycznie

Systematycznie

Potwierdzenie, zaświadczenie

Adres strony

Opracowane materiały

Strona WWW

7.

§ 7 ust.2 pkt.4

umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień w zakresie oświaty realizowanych zadań przez nauczyciela.

1. Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki na różnego rodzaju formach doskonalenia zawodowego.

2. Samokształcenie – zapoznanie się z najnowszymi propozycjami wydawniczymi z w/w dziedzin.

3. Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma).

4. Znajomość rozwoju uczniów z uwzględnieniem właściwości okresu rozwojowego.

5. Pedagogizaja rodziców – współpraca z rodzicami

Systematycznie, w okresie stażu

Systematycznie

W okresie stażu

W okresie stażu

W okresie stażu

Własne notatki

Notatki własne

Wykaz zagadnień

8.

§ 7 ust.2 pkt.5 umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

1. Udział w konferencjach o systemie oświaty.

2. Udział w radach pedagogicznych, szkoleniowych, podejmujących w/w temat.

3. Aktualizacja wiedzy poprzez indywidualne studium prawa oświatowego.

W okresie stażu

W okresie stażu

Systematycznie

Zaświadczenie

Potwierdzenie dyrektora

Notatki

Plan sporządziła: Magdalena Wawer